Restefest – sånn ullrestefest..

Alfreden min er en liten varmeovn, det er ikke så mye klær man skal pakke den lille kroppen inn i før han blir altfor varm og synes livet er litt kjipt (og varmt).

I barnehagen skal han sove ute i vogn, i en tjukk vognpose, så da er ett lag klær litt lite og to lag klær er litt for mye, så derfor ble denne dressen her født!

En ulldress i myk, TYNN ulljersey, sånn at når han skal sove har på seg 1 1/2 lag med klær på en måte..

Problemet var når jeg skulle sy denne, var at når jeg sjekka ullbeholdningen sto med 3 biter ull som ikke på noen måte var verken høye eller brede nok til en dress i den størrelsen han trenger..

Heldigvis var en av bitene stor nok sånn at man slapp å dele bakstykket, sømmer bak kan jo i verstefall forstyrre søvnen om de treffer på feil sted!


Jeg 🖤 harlequinruter!

Framme ble den fryktelig rotete, det ble nok litt for mye mix & match – men igjen, det er en sovedress, tror ikke Alfred kommer til å slite med å sovne av den grunn..


Det var altså det siste plagget jeg greide å skvise ut av ulla jeg kjøpte i høst – synes det ble en grei produksjon til slutt jeg, bodyer og bukser til minstemann, en julegave-genser, en genser til meg og nå til slutt denne dressen (og en lue og buff jeg ikke har tatt bilde av)

Ull er gull! ❣️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg