..NÅR EN PEPPERKAKEBAKER.. del 2 – Resultatet?

Da fikk jeg smurt på “maling” på pepperkakehuset ❤︎
Og jeg må faktisk si, at selvom det ikke er helt strøkent så er det faktisk det fineste pepperkakehuset jeg noen gang har klart å fått til!

Les del 1 – “når en pepperkakebaker”

Det er pyntet med royal icing – og farget med gelefarge fra Dr. Oetker (kjøpt på Coop Extra)

Har definitivt litt å strekke meg etter sånn teknikkmessig, men lell – er så fornøyd jeg assa!
Mitt eget MUMMI pepperkakehus! ❤︎ Akkurat passe skeivt, skakt og sjarmfullt 😉

Lagde to batcher med icing – en runde der jeg tok av 1/3 og farget rød og de to sist delene ble farget blå. Det var rikelig nok til begge deler.. Så laget jeg enda en runde som forble hvit til å lage kontraster og snø/istapper og sånn..

__________________________________________________

Royal Icing lagde jeg etter denne oppskriften:

Ingredienser:

1 eggehvite
1/4 ts sitronsaft
3,5 dl melis

Slik gjør du

  1. Eggehviten vispes til den er blitt hvit og luftig og tilsettes sitronsaft.
  2. Sikt inn melis gradvis til icingen er fast, dvs. at ringene etter vispen ikke siger sammen når du stopper mikseren.

Oppskrift fra cacas.no

 

8 kommentarer

Siste innlegg