VILLMARKSGENSEREN!

Min andre strikkegenser jeg har klart å produsere helt selv, til meg!

Jeg blir like forbanna stolt hver gang jeg klarer å fullføre et strikkeprosjekt jeg ass, for prosessen er så innmari lang!
Jeg går på med godt mot og gir full gass – helt til jeg er nesten ferdig med arm 2 eller noe sånt, da er det plutselig ekte dritt, og jeg strikker ikke ei eneste maske på ukesvis, kanskje tilogmed på flere måneder, før jeg brått får ånden igjen og fullfører..

Så det tar jo ekstremt mye lenger tid enn det som er nødvendig..

Denne genseren skal egentlig strikkes i det islandske garnet Alafosslopi, men det er det ingen lokale butikker her ute som selger (som jeg vet om) så jeg gikk for en billigere og mer tilgjengelig variant, nemlig DROPS Eskimo, samme tykkelse og lengde pr. 50 gram så tenkte det måtte være innafor..

Men jeg strikker tydeligvis ekstremt løst, for intet mindre enn tre ganger måtte jeg avgårde og kjøpe mer garn, det måtte 2 nøster grå ekstra, ett hvitt og et brunt. Hadde flaks og fikk samme partinummer hver gang da..

Startet også på str small, men skepsisen tok meg og jeg økte til str medium etter vrangborden, det burde jeg latt vær for genseren, nå som den er ferdig er mer enn romslig nok..
Men den er godt brukende fordi, og blir perfekt til kveldsturer på fjellet når våren forhåpentligvis ser sitt snitt til å dukke opp…

9 kommentarer
    1. Kjempefin genser. Bare vær stolt, det er også jeg hver gang noe er ferdigstrikket, for jeg har kronisk senebetennelse og bør ikke strikke. Men det gjør jeg, og det tar tid med ti tusen innlagte pauser pga smerter.
      Vi er pokker så flinke! 👍🏻

    2. Hei.
      Anbefalt pinnestr på eskimo er jo 8,mens i alafosslopi strikkes den med nr 6. Hva brukte du, og måtte du gjøre om på noe? Regne på noe?
      Hvordan str ville du hatt med alafosslopi ift den med eskimo?

    3. Hei. Hvilke størrelse bruker du til vanlig? Jeg er xs, men vil ha den litt stor. Hva anbefaler du ut fra din erfaring? Er den kløfri? Mvh Hanne og PS! Den var veldig fin!

    4. Hei,hvilke pinner brukte du på Eskimo garnet og endret du noe på mønsteret😊
      Flotte farver,står i startgropa med samme garn type altså Eskimo

    5. Heihei,
      Flott genser.Driver også og strikker av snow eskimo garn.Har strikket begge armene og bolen for leeenge siden,og nå er mønstret sporløst borte 🙈😭Så hvis noen har mønsteret,så ønsker jeg det. Betaler for det.
      Mvh.Gudny Nilssen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg