Orden og struktur…

Nytt år – ny almanakk – og nye forsetter om at NÅÅÅÅÅ skal ting få orden og struktur og og og og….
Ikke skjedd enda, men nå for 2019 gikk jeg for den største de har hos personligalmanakk.no – nemlig A4 varianten.
Litt sånn “jo større jo bedre” håp.. Og kanskje funker det. (og kanskje ikke *host*)

Jeg har valgt å ha månedsvisning foran hver måned – der skal middager og annet tjafs skrives ned, det skal planlegges i god tid og ukeshandelen skal inn i hverdagen igjen, jeg hater virkelig å fly på butikken hver… bidige… dag – og bare det å komme på hva som skal spises! Hver… bidige… dag! Ikke rart man er matlei når ukene går på repeat igjen og igjen..

Håper og har trua på å kunne få til større variasjon når man faktisk kan planlegge både en og to uker frem i tid – mindre sjangs for spagetti og kjøttdeig to (tre) dager samme uka når man har oversikt.

I tillegg har jeg valg bulletjournal-ruter i ukesvisningen istedefor både blank og linjer, så kan jeg holde litt på bulletjournalinga selvom resten kommer ferdig.
Og det gir jo rom for litt kreativitet i en ellers stram almanakk.

Bakerst har jeg noen sider med fargelegging og blanke ark for ideer til enten sømprosjekter, blogginnlegg eller andre ting som MÅ huskes, for her glemmes det om man ikke skriver det ned gitt..

Så.. Almanakklivet igjen der altså, kanskje det går i 2019 😉

4 kommentarer
    1. Ja almanakk i papir på benken må man ha for å ha oversikt! Jeg gikk for A5 størrelsen, for da kan den eventuelt bli med ut en tur også om jeg skulle trenge det.

      1. Ja håper dette skal gjøre susen – søvnmangel og nattevåk gjør at hjernen min stort sett er ute av orden 😛 Men! Jeg har svææær veske – så den kan bli med på tur også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg