Merkelapp hack!

I dag tenkte jeg å vise dere et lite triks jeg har brukt for å effektivisere noe av det kjedeligste jeg vet å gjøre. Nemlig å merke klær.

Nå som Alfred har begynt i barnehage, er det også nødvendig å merke alt han eier med navnet hans, både for at han skal få beholde tinga sine, men også for at de som jobber i barnehagen skal slippe å gjette seg frem til hva som er hva og hvem sitt..

Siden iallfall 95% av klærne hans er hjemmesydd har de heller ikke den satenglappen i seg, dermed måtte jeg bestille navnelapper som strykes på, gikk for Lappeliten denne gangen, siden de hadde tilbud på lappene. Lett å designe og fort gjort å bestille..

Så i dag tidlig hadde jeg et lass med nyvaska klær, som er et perfekt utgangspunkt for merking, for da tar du plagget, fester lappen, legger sammen og så på plass, for da får lappene garantert de 24 timene med herding de trenger før første vask!

I følge bruksanvisningen da, skal man sette strykejernet på max og presse i 10-15 sekunder men jeg bruker noe annet som gjør at 3 sekunder er nok og de sitter som et skudd!
Nemlig RETTETANG! 🎉🎊

Man må nemlig ikke presse for lenge med denne for da går hele lappen i oppløsning, sannsynligvis fordi man får varme fra både over og undersiden samtidig, men det går så utrolig mye fortere enn å streve med et klumpete strykejern!


Legg på lappen, dekk med mellomleggspapiret, press i 3 sekunder og vipps, ferdig!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg