Hva faen er overgangsko?

Det har skjedd litt siden sist jeg hadde småtroll (altså under 3 år) og jeg blir helt svett jeg altså.
Det er et utstyrshysteri uten sidestykke, og nå det siste jeg tydeligvis har gått glipp av er det nye fenomenet “OVERGANGSKO!

Jeg sier bare.. What the actual føkk… 

 

Fra Eurosko – til den glade prisen 899 kr, som i vårt tilfelle hadde var i ca 3 uker om vi hadde kjøpt den når bjørka spratt..

 

Jeg skjønner altså hvilken sko det er, og hvilken funksjon den skal ha, (ref overskriften) men at dette her er et MÅ HA produkt, sånn som jeg leser meg frem til på div foreldregrupper, det forstår jeg faktisk ikke.
Det er i tillegg sannsyligvis ikke nok med bare ett par til en fot som øker to størrelser i uka, nei man må selvsagt ha TO!
Et lavt og ett høyt par!
Og skal du være skikkelig god mamma (eller pappa) så skal du selvsagt ha et av disse merkene som koster 999 kr paret. x2.

Jeg…. dør… innvendig.. 

Eurosko og andre med dem har til og med egen kategori på hjemmesiden for overgangsko.

Her gikk vi rett fra vinterstøvlene til joggesko, det var to poff og en smell så var sommer`n her, no need for overgangsko av noe slag, og jeg tror at om vi hadde hatt et kvarter med vår så hadde det nok gått bra det og.

Og den høye versjonen må du også ha, 999 kr takk.. Snakkast om 3 uker..

 

I tillegg er det som kalles overgangsko bare en litt mer solid joggesko, så hvorfor ikke markedsføre det som det?
Unger går i fjell og fjøre, de trenger selvsagt en solid og god sko, men å skape et MÅ HA behov så fort kalenderen bikker mars, det synes jeg er en unødvendig ting.

Man føler jo seg utilstrekkelig nok fra før når det kommer til utstyrshysteriet, og nå har altså skofolka klart å lage et “behov” til. Nemlig den skoen man må ha når vinteren er på hell og våren er i emning.. *rullerknallhardtmedøynene*

 

Mitt råd til alle mammaene på facebook som nå desperat hyler etter råd om den beste overgangskoen, tenk.. Er behovet der? TREEEEENGER vi det akkurat nå? Kan jeg spare disse pengene? MÅ jeg ha to par, ett høyt og ett lavt? Eller kan poden tråkke i vintersko/joggesko/gummistøvler når været tilsier det litt til 😉

 

Hilsen hun på unge nr 3 som har lært ett nytt begrep de siste ukene.. Overgangsko…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg