Cast on…

Villmarksgenseren ❤︎
I grå, hvit, brun og gul! Pinne nr 6 og tjuuuuuuukt garn!

Ramla over denne genseren i jakten på et nytt prosjekt på instagram og fallt helt pladask.

© Linka Karoline Neumann
© Linka Karoline Neumann

 

Skal opprinnelig strikkes i et islandsk garn som heter Alafosslopi, men jeg hadde ikke tid til å vente på posten så det ble jaktet på en variant som man kunne kjøpe i butikk, og Drops Eskimo var like mange meter pr gram som islands-garnet så da gikk jeg for den.

Veldig fint med tjukt garn på tjukke pinner, det går fort og man ser fremgangen for hver eneste maske man strikker, det jeg ikke hadde tenkt på var at det også er MYE mer slitsomt å strikke med tjukke pinner og tjukt garn, så summasumarum så er det vel ikke så mye fortere det går, bare litt kanskje..

Mine farger – blir så fint! 🖤💛 Og kanskje litt 70 talls..

Nå strikker jeg med godt driv og er snart ferdig med bolen før armene skal påbegynnes. Og på det stadiet bruker motivasjonen å forsvinne og prosjektet blir liggende, lenge..
Så tenkte å prøve meg på magic loop på armene denne gangen, etter mønsterstrikket var ferdig. Håper det går fint for da blir begge armene ferdig på likt! Så da er det bare å se seg litt opp på youtube før man setter i gang..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg