AHA-OPPLEVESER MED HELSESISTA!

Ohyeah! Virkelig!

I går var jeg og andre foreldre til elever i 5-10 kl i Herøy (og omegn) så utrolig heldig å få sjangsen til å dra på et foredrag med hele norges Helsesista, ei dame som virkelig brenner for ungdommene våre, og som stiller opp og gjør alt for at de skal forstå hva som skjer, overleve puberteten og ha det bra.

Og med en pode som står på øverste trappetrinn og er på vei i full fart inn i både pubertet og tenåra så var det fryktelig greit å få en times innføring i hvordan ungdommene har det i dag.
Jeg har jo skjønt at det ikke er det samme i dag som for “hundre” år siden, og jeg må innrømme at jeg nok har fortrengt MYE av den tiden der, for å si det mildt. Som så mange andre av oss også antar jeg 😅

Derfor var det så utrolig fint å få en oppfrisking i hvordan det var, hvordan man kan snakke med disse små voksne, og rett og slett hjelpe dem gjennom ungdomstiden sånn at de kommer ut på andre siden som oppegående voksne..

Jeg lærte masse om hva som er viktig å fokusere på, og hva som faktisk ikke er så viktig, og hvordan man takler livet med en pubertal tenåring i hus, for om noen år har vi faktisk 3 (!) av sorten her i hus, samtidig, og jeg må faktisk innrømme at det er IKKE noe jeg ser frem i mot med lengsel, for å si det sånn.. 😅

Så.. TUSEN TAKK til Helsesista – som i virke av det hun både er og gjør, gjør hverdagen for både ungdommene og foreldrene litt enklere! ❤︎

Og så må jeg si, får du sjansen til å høre denne dama snakke? Ta den! 😉 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg