JANUARSØM!

Året ble startet med bestillingsøm, et sett til noen som allerede har bestilt klær med meg før, og det er jo det beste tegnet av dem alle! Når noen kjøper MER klær fordi de er fornøyde varmer et sydamehjerte altså.. 

★ Body og bukse – str 1 år, med ligg ekstra lengde på body”flappene” fordi han bruker tøybleier, da er det greit å ha litt ekstra plass. 

★ Og Alfred`en her trenger stadig med klær.. Mer bodyer. 

Den ene ble med vanlig skulderknepping og den andre med knappestolpe fremme. 

★ Så ble det en liten dress i ullfrotté, foret med jersey i hette og som ribb i bein og armer. Sydd på bestilling fra mamman min, barselgave til en liten prins. 

★ En heldress til Alfred i litt mer rolige farger, ja for jeg kan det også faktisk, det er bare ikke så ofte jeg har lyst å gjøre det sånn.. 

Så tok det på en måte litt av.. Ikke sånn ekstremt, men nok til at her er hektisk med tanke på at babyen her ikke sover på dagtid noe særlig.. 

★ Jeg kom ut med mitt første mønster, eget design, eget mønster, egen digitalisering.. Det ble MANGE timer for å lære hvordan man digitaliserer, timer med å lage syveiledning og ellers alt som hører med, i tillegg til å sy Carry Me`round bootieser på bestilling.. 

★ Og så denne da, hællemååååne altså! Dette er det mest sukkersøte jeg NOEN gang har produsert! 

Denne ble bestilt som gave, skulle gies bort i en babyshowe, sydd i myk og god polarfleece, i str 62, men passformen er sånna t den fint kan brukes fra før den tid og den varer nok lenge! 

Det burde vært mye, mye mer – men tiden strakk ikke helt til denne måneden. Men satser på en bedre februar! Da skal man sy til både butikk og de eplenikkersambassadørene man velger.. Håper det går i orden sånn jeg har tenkt, selvom det sjelden gjør det da på en måte 😛 

Og ser du noe du kunne tenkt deg å bestille her så ta gjerne kontakt enten på mail eller i en kommentar så årner jo det seg 😀 

 

//SYdameDotty

2 kommentarer
    1. Hei! Nydelige stoff 😍 Kan jeg spørre hvor mye du legger til på flappen på en body for å gjøre plass til tøybleie?

    2. Linn: Takktakk 😀
      Jeg legger på ca 2,5 til 3 cm på bakflappen og 1,5 til 2 cm på den fremme 🙂 da blir det perfekt! (synes nå jeg da 😉 )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg