UKESMENY #1

Menu Card
Licensed from: jamdesign / yayimages.com

Det har jeg /vi klart å få til å knote ned. 
Utrolig nok.. Så denne uka blir bra, med ca bare EN tur på butikken, og det er kun på en mandag.. Lite som er bedre enn det altså! 

Det er egentlig målet mitt hver uke, at man på søndagskvelden setter seg ned, åpner Excel og skriver ned både ukesmeny og handleliste som hører til.. Men skjer det? Nope! Sjelden til ALDRI skjer det og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor, for det er jo egentlig ganske koselig å surfe rundt på MatPrat for å finne ut hva man skal lage. 

Har prøvd å få denne ukes meny litt variert med diverse greier, men ser nå at jeg har en vei å gå både i når det gjelder fisk, kjøttbruk å grønnsaksmengde.. Men får ha det som mål å bli flinkere til akkurat det!  

Denne uka blir iallefall som følgende: 

Mandag: Nakkekotteletter med potet og gulrot.

Tirsdag: Kjøttkaker

Onsdag: Sheperds Pie

Torsdag: Fiskesuppe

Fredag: TakeAway Thaimat (er uten alle store ungene, så da slår latskapen inn)

Lørdag: Nachos

Søndag: Rester/Fryserføde (også uten storebarna, og jeg regner med her er nok å ta av)

(Har lagt inn link på de oppskriftene jeg skal lage fra matprat, de uten link tar jeg fra fantasien der og da)

Ser ikke dette sånn passe greit ut da? Sånn rent bortsett fra at man kunne brukt litt endel mindre kjøtt og litt mer fisk. Men som første ukeshandel i 2018 sier jeg meg fornøyd med denne uka her. Så får man se da, om ukesmenyer og ukeshandel blir en greie man kanskje skal klare å få til fremover.. 

Alfred skal få smake på middagene våre fremover, sånn litt og litt, og denne menyen er sånn passe barnevennlig, foreløpig kun lørdagen han ikke kan smake på noe.. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg