BLOND HAIR DONT CARE!

Forandring fryder, og noen ganger mer enn andre.. Og når man går rundt og er skikkelig lei av seg selv og hvordan man ser ut er det to ting som er enkelt å gjøre.. 

1. Handle seg nye klær.. TOTALT uaktuelt her siden jeg er et partre *host* størrelser større enn jeg normalt er enda.. (mulig jeg er den nye normalen nå da, vet ikke enda..) 

2. Gjøre noe med håret.. En enkel løsning – hvis du som meg, tror på at hår er hår, det er ikke så farlig, det vokser ut igjen.. Bryr du deg litt mer enn jeg gjør og ikke trenger ekstra spenning i hverdagen så drar du til en F R I S Ø R og gjør det! 

Needless to say, med tanke på overskriften, det var håret som fikk gjennomgå denne gangen.. 

Og jeg bestemte meg av alle farger i verden – for å bli BLOND! 

FØR galskapen begynte.. Ganske sånn vanlig kommunegrå/brun, ikke farget håret på aldri så lenge med litt varierende ettervekst pga et laaaangt svangerskap.. 

Jeg var selvsagt ikke alene oppi dette her, jeg fikk jo hjelp. Både av dama på Cubus og lillesøs, kvaliteten på hjelpa kan helt klart diskuteres, men den var iallefall der.. 

Gikk for to pakker av denne sorten her.. Anbefalt av dama på Cubus.. 
L’OREAL PARIS COLORISTA (EFFECTS) BLEACH

Det anbefaler jeg IKKE at du gjør.. Dette produktet er helt ubrukelig.. Omtrent umulig å fordele gjevnt, den er forferdelig tørr i konsistensen og ja.. Bare.. Ikke gjør det.. For da blir du nemlig seende sånn ut:

Fint hæh!? Jeg både lo og grein når jeg så resultatet.. Noe så ujevnt og merkelig har jeg aldri sett! Og det etter TO runder med bleking! Men dette er endel av hjemmefargergamet så jeg ga meg ikke.. Innom VITA denne gangen, litt mer effektiv hjelp og kom ut fra butikken med denne: 
DEPEND BLONDERING FÖR BRUNT-LYSEBRUNT HÅR

Etter en runde med ny sort bleking og to runder med lillashampo i tørt hår er jeg egentlig ganske fornøyd.. Iallefall med fargen.. Sveisen i seg selv er et annet kapittel, men det får bli til et annet innlegg.. For ja, jeg klipper nemlig håret selv også! 😂

Så det går faktisk an å få det sånn høvelig ok hjemme , det krever litt tålmodighet men på kjøpet får du uendelige mengder spenning også.. Blir det endring i fargen, blir det jevnt, blir det kaos, kommer håret til å falle av? osv.. Ingenting kan slå den altså.. 

Ha en fortsatt fin dag – med eller uten spenning! 

Følg meg gjerne! 

4 kommentarer
    1. Julie – Når 3 blir 5: hahahaha 😀
      Er heldigvis ikke redd, det er bare hår og om det hadde blitt krise? Brun hårfarge får man tilogmed på kiwi *lol*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg