(forhåpentligvis den siste!?) PREGGO-OPPDATERING 39 (!!) UKER

Hvor langt er jeg på vei?
39+2 – 1 uke igjen! (8 dager)

Babyen er like stor som:
En vannmelon! Ca 51 cm og 3,5 kg i følge internett.. 
 watermelon
Licensed from: uriy2007 / yayimages.com

Livet i magen:
Roligere tider igjen, men kjenner at han er der jevnt over hele dagen uansett, tynn hud på magen nå så kan kjenne diverse kroppsdeler rett innafor mageskinnet liksom 😜

Humør og hormoner (og søvn)
Jeg har vært i et mørkt hull de siste ukene, sånn typ.. VELDIG mørkt.. Alt har vært dritt, og jeg har i grunnen brukt store deler av dagene til å sitte i sofaen å gråte.. Hormonene har fått herje vilt for å si det sånn og det har vært tungt.. Og det er vanskelig å klatre utav dette hullet, for til mer man ser svart på ting til dypere blir det. Og jeg hadde meg en liten periode der jeg bare satt her å regelrett angret på ALT jeg noen gang har gjort her i livet, samtidig som jeg synes veldig synd på meg selv som hadde valgt sånn jeg hadde gjort i livet mitt..
Det er vondt å føle seg null og niks verdt, og det hjelper lite å høre andre sier det ikke stemmer når man selv føler med hvert fiber i kroppen at jo, det stemmer helt på en prikk.. Og selv om det var veldig godt ment så gjorde ikke rådet “det er bare å ta seg sammen” saken så veldig mye bedre.. Men de siste dagene har jeg gradvis karra meg opp fra dette hullet og ting er mye lysere.. 
Gleder meg fortsatt ikke på noen måte til fødsel, men hverdagen akkurat her, akkurat nå er bedre. Og det er fint å slippe å gråte så innmari mye.. 
For det er ganske utmattende det også.. 

Så får man håpe humør og helse holder helt ut.. Og håperhåperhåper at jeg slipper å vente så innmari mye lenger.. Alt er klart så det er bare det beste og verste igjen.. 

Vekta:
74 kg = +15 kg til nå.. Helt innafor – regner med det renner av fort etter fødsel uansett..  

Følg meg gjerne! 

2 kommentarer
    1. Siste innspurt! Fødselen går så fint at (sier jeg som er ferdig for denne gang :P) Ha i bakhodet den gladkristne tanken min at du skal glede deg til hver pause ikke kvie deg til hver rie. Lover, selv om det er rart og vanskelig, det var så utrolig mye mer motiverende og man ble ikke like sliten. Sånt hull har jeg vært i også btw, det er helt forferdelig!! “Ta deg sammen” er jo det verste rådet man kan få, det gråter man bare mer av. Babyer er forresten gode psykologer, jeg lå en hel time i sengen og gråt og snakket til Halvorsen om sjalusidramaet med søsteren og min dårlige samvittighet. De holder på hemmeligheter også. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg