PREGGO-OPPDATERING 36 UKER – VEKTESTIMERING OG TUR PÅ FØDEN

Da er enda en uke tilbakelagt.. Med litt mer æksjen enn ønskelig.. 
Nå næmer det seg over også og fra neste uke er han hjertelig velkommen til å dukke opp nårsomhelst! 

Hvor langt er jeg på vei?
36+ 2 uker, 4 uker igjen! (29 dager)

Babyen er like stor som:
En canary melon – aner ikke helt hva slags melon det er, men internett sier canary melon så da sier jeg også det.. 
2700 gram og 46 cm sånn ish.. 

Canary Yellow Melon Indorus melo market stacked
Licensed from: lunamarina / yayimages.com

Livet i magen:
Heldigvis mye! En bekymring mindre.. Aberet er at det er verst og mest fra ca klokka 23:30 til 3:30.. Det sies jo at babyen har sin dag/nattrytme nå så dette blir jo sabla gøy når han kommer ut… 

Humør og hormoner (og søvn)
Sover stort sett GODT mellom klokka 3:30 og 7-8.. Men ellers er det kun slumring i seng og på sofa.. Legger meg i rimelig tid men det hjelper liksom ikke.. 

Prøver allikevel å holde humøret oppe med å gjøre ting jeg trives med og liker, men alikevel så blir det tungt.. 

Vekta:
+14 kg.. (til nå)

Shopping:
Eneste nye denne uka har vært regntrekk til vogna.. 

 

Tanker om fødsel: 
Kjenner jeg gruer meg mer og mer.. Jeg har jo overlevd dette 2 ganger før, men det frister alikevel ikke til gjentagelse.. Jeg kjenner godt i både kropp og sjel hvor VONDT det gjør og jeg vil rett og slett ikke.. 
Mer som en trassig 4 åring som ikke vil.. Der har du meg nå liksom.. 

Noe nytt siste uka? 
Etter kontrollen forrige uke så ble det lange dager for å vente på vekstkontrollen på fredag.. Ble faktisk ganske på tuppa av hele greia og begynte å lete etter tegn på hva som var grunnen til at symfysemålet hadde krympa.. I tillegg så hadde jeg slitt de siste ukene med å måtte bytte både truser og bukser litt for ofte og da var det plutselig noen som kom på at det måtte jo være fordi jeg lakk fostervann at magemålet hadde krympa! 
Og da fikk hjernen min nok vøtt, så da var det bare å ringe føden da for å få seg en sjekk på onsdag, selvom jeg hadde time på sykehuset på fredag.. 
Skal ikke kimse med en gravidhjerne som har bestemt seg for noe gitt! 😅

Kontrollen på fredag gikk helt supert! Bittelillebror ble estimert til å være 2710 gram (35+6), noe som er 0,8% over snittet så det er jo helt perfekt! 💕 Så da vil han være rundt 3600 gram ved termin.. Og grunnen til det rare sf målet kunne hun ikke finne, rene tilfeldigheter ved enten leie eller noe annet rart.. 

------------------------------
Følg meg gjerne!
 

2 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: nei det nærmer seg med stormskritt! Satser på den 4 års trassen går over når man først står med begge beina oppi det, da vil man jo bare få det overstått så 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg