SÅNN FÅR DU DE BESTE HJEMMELAGDE KNEKKEBRØDENE!

Hadde meg ei skikkelig bakeøkt nå sist, så i tillegg til brød ble det også et par brett med knekkebrød.. 

Denne oppskrifta har jeg brukt jevnt over hele tiden siden de blir kjempegode og sprø, og smaker skikkelig, skikkelig godt! 

Oppskriften har jeg fått med tante/mamma for mange år siden og så ca en gang i året etterpå siden jeg klarer å rote vekk oppskrifta hele tiden.. (men nå skriver jeg den her vøtt så da finner jeg den kanskje igjen også!

OPPSKRIFT:

2 dl sammalt hvete/rug
2 dl havregryn
2 dl havrekli
2 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø 

1 dl linfrø
1 dl kruskakli
2 ts salt 
7 dl vann

Bland alt i en stor bolle og la det stå å svelle i ca et kvarters tid før du fordeler mixen på to langpannebrett og smører den tynt utover ved hjelp av ei skje eller en slikkepott (jeg bruker slikkepotten, blir glatt og jevnt med en gang!)

Stekes på 175gr i ca 45 – 60 minutt til knekkebrødene er harde og sprø, men ikke brent altså! Pass på det siste kvarteret, det kommer litt an på hvor hardt ovnen din steker! 

________________________________________________________
Følg meg gjerne: 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg