Apps!

Uansett om du er iPhone eller Samsungfantast, så er apper noe du har et forhold til.. Det er de som gjør telefonen, får den til å være et praktisk redskap og gjør at den funker for deg. 

Jeg selv har en finfin iPhone 6 plus som jeg er VELDIG glad i og som hjelper meg til å huske avtaler, hjelper meg med lister, tar bilder og redigerer dem. 
Her er mine mest brukte apper akkurat nå! 

Jeg starter med de som sier seg selv. 

1. Facebook.

Denne trenger vel slett ingen forklaring, er vel den appen som blir brukt mest på telefonen, finfint verktøy både for å nå ut til folk og å holde kontakten med både familie, venner og gamle kjente. 

2. Instagram 

Dette er også en favoritt! Folk legger ut så mye fine bilder! Både av hunder, barn, natur, folk og fe! 
Jeg følger alt fra kjendiser, sminkeguruer, venner og familie og det er en ganske merkelig miks der inne etterhvert, men jeg digger det! 

3. Messenger

Av den enkle grunn at det ikke går an å chatte med folk inne på selve facebook-appen lenger.. 

4. Snapchat

Bare fordi… Meningsløs humor og litt hverdag.. 

video:img2396


Så til de som er litt mer valgfrie og de som jeg karakteriserer “få hverdagen til å gå opp” apper 😉 

5. Notater

Denne er viktig altså! Veldig! Inne på denne har jeg alt fra ukeshandlelister, julegavelister, huskelapper og ellers ting og tang som popper inn i hodet mitt som jeg MÅ skrive ned for å ikke glemme det, kan være alt fra en ide til et blogginnlegg til en kreativ greie jeg akutt fikk lyst å lage. 

6. Kalenderen

Viktig, viktig.. Her legger jeg inn avtaler og andre ting jeg må ha alarm for å huske (som er stort sett alt fra fotballtreninger til foreldremøter) setter påminnelse både 1 dag før og 1 time før jeg skal noe, så går det rett og slett ikke an å glemme det! 

7. FitBit
 
Ingen vits i å ha FitBiten på armen uten appen. Denne bruker jeg til å synke bit`en min, se fremgang, og hvor lite jeg beveger meg i forhold til mine venner.. Deltar på challenges jeg alltid taper og lignende.. 

8. Spotify

Musikk må man ha! 
Her har vi familieabbonnement til 149 kr i måneden, så alle får sin egen profil, uten å mikse opp hverandres spillelister, krangle om hvem som skal spille musikk og når det skal skje.. Billigere enn 5 separate Spotify abb. og mindre krangling.. Genialt! 

Bildeapper har jeg MANGE av og de jeg bruker der kan få et eget innlegg en annen gang, men her er mine to mest brukte! 

9. Photofy…

Denne bruker jeg for å lage collager, sette tekst på bilde osv. Den har litt filter og sånne ting men det bruker jeg sjelden.. 
Men den har mange fine fonter, og flere collagemaler en de andre appene jeg har prøvd. 

10. Lightroom

Adobe Lightroom, denne er en betalingsapp, men gulle god. Bruker denne til å justere kontrast, eksponering osv. Denne har også filter men blir sjelden brukt. 

11. Craft Pricing 

Denne er vel mest for spesielt interesserte.. Denne bruker jeg når jeg skal regne ut hva en fair pris på produktene jeg lager skal være, den tar utgangspunkt i materialkonstnader, og så legger du inn timelønna du vil ha, hvor mye fortjeneste i prosent du vil ha (det vanlige er mellom 40 og 80 prosent) og så regner den ut en sum for produktet, legger du til litt magefølelse så er den veldig korrekt.
Veldig handy, og så slipper jeg å mase ned diverse facebook- grupper om råd der 🙂 

Så her er min app topp, hva er din? 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg