NATUREN ASSA!

Selvom jeg begynner å bli ei gammal skrulle, så har jeg ikke sluttet å la meg fasinere av hva som egentlig går an.. 

Jeg har IKKE grønne fingre, tar livet av selv tørre kaktuser.. Planter DØR bare de ser jeg nærmer meg, det er fakta og jeg har i grunnen bare forsonet meg med at sånn er det.. Enten så dør de av vannmangel, eller så drukner de.. Ingenting i mellom.. 

Men så kom ungene da i våres, og ville prøve å plante litt forskjellig.. Jeg sa ja, med forbehold og forklaring om at jeg er tross alt en plantemorder og at de ikke burde ha så høye forhåpninger.. 
Det var greit det altså, så da kjørte vi på! 

I juni høsta vi og spiste reddiker, de var skikkelig gode og vi var skikkelig overraska over at det gikk an.. 

Så gøy da vettu! Og et sånn skikkelig “proud moment”, jeg var stolt over meg sjæl, og ungene var skikkelig stolt over at mora aka. plantemorderen ikke hadde slått til her.. 

Nå er sukkerertene klare, og vi hadde oss en innhøstingsdag her om dagen.. Og det ble MYE! Av en HALV pose sukkerertfrø fra Plantasjen ble så mye! Nå lurer jeg egentlig bare på hva i huleste man skal bruke alt dette til? Kun snacks? Eller kan man gjøre noe med de sånn ellers? (bortsett fra å bruke dem i wok?) 
Tror google må til pers her jeg altså! 

Og hva skjer med solsikkene her da eller? De er jo drithøye! 

Og så ser det jaggu ut som de kommer til å blomstre også.. Kænn ju begrip it? 

Mulig vi har hatt flaks, og sådd ting som egentlig klarer seg selv, men det trenger man jo ikke si til noen eller?

 

//Med vennlig hilsen GartnerJune

Følg meg gjerne! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg