5 MÅNEDER..

Sånn litt forsinka.. 

Alfred ble hele 5 måneder i romjula, og for hver måned som går får jeg mer og mer dånedimpen over hvor fort tiden faktisk flyr.. 

Siden sist oppdatering har han nå lært seg å rulle fra rygg til mage, men han får ikke på noe vis til å rulle tilbake, så når han er lei sier han fra om det, ganske høylytt også for å få hjelp.. Men alikevel så ligger han ikke der jeg legger han fra meg lenger. 

Ikke tar han flaske enda, og smokken? Ja den har han faktisk slutta med! Den kommer like fort i retur som den blir putta inn og det er pittelitt frustrerende, for nå har han gått fra å være en baby som spiste maten sin og ville ha smokk når han var mett til å ha begynt å bruke meg som smokk, aller mest når han skal legge seg for natta, nå tar det lett en halvtime å legge han,  mot 5-10 minutter som det tidligere har tatt.
Og jeg kjenner litt på den lysten til å kunne ta meg en liten time out, dra på kino eller rett og slett få drikke vin sammen med venner, eller til og med få sove litt ut på natta.. Men tar han ikke flaske så gjør han ikke det, og lageret med morsmelk i fryseren bare vokser og vokser..

Vi har også såvidt begynt med litt smaksprøver, og han rett og slett elsker mat! Han har fått smake på litt gullerot og søtpotetmos (hjemmelaget og utblandet med morsmelk) og banan (ferdig i pose fra butikken), som han straks skal få her i videoen. Og han sluker alt og vil gjerne ha mye mer en det han får, så kanskje det er på tide å begynne å gå fra smaksprøver og oppover til et lite måltid, må kanskje tenke litt til på den, men at han er klar er det ingen tvil om! 

Så.. 5 måneder der altså – 5 måneder siden vi var i slutten av juli, og nå går vi igjen mot lysere tider og vår! Jeg både gleder og gruer meg! 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg