Coffe & Cookies

Min favorittkombinasjon.. Prøvde denne oppskriften for første gang hjemme hos mammsen for en god stund siden,
tok utgangspunkt i Loriens Sjokoladecookies hos Det Søte Liv men som den slumprianden jeg er så er det jo umulig å følge en oppskrift 100% så her er min versjon.

coffeeandcookie-2

➽ 125 g smør
➽ 1 dl sukker
➽ 1 dl brunt sukker
➽ 1 egg
➽ 1 strøken ts vaniljesukker
➽ 1 ts bakepulver
➽ 2,5 dl hvetemel
➽ 150 g av favorittsjokoladen.

Pisk sammen romtemperert smør med sukkeret. (både det brune og hvite)
Ha i egget. Bland inn alle de tørre indgrediensene og la kjøkkenmaskina dure på middels hastighet (med K-spaden!) til en jevn deig.
Ha i den hakkede sjokoladen helt til slutt og gi kjøkkenmaskina et par omdreininger til.
Jeg bruker en toppet tskei til hver kjeks og har ca 6-8 kjeks pr. steikeplate for å gi nok plass.
Stekes midt i ovenen i vel 8-10 minutter,(alt etter hvor “hardt” ovenen steker)  ta ut og avkjøl på først litt på stekeplaten så på rist. coffeeandcookie-1Coffe & Cookie

Denne oppskriften gir ca 15-18 kjeks av det jeg anser som å være en passelig størrelse 😉 Enjoy! 

(Dette innlegget var opprinnelig postet på min gamle blogg, derfor er vannmerket på bildet som det er, er endel av prosessen med å flytte over innlegg jeg vil ha her på dette fine stedet)
#baking #oppskrift #snop #cookies

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg