How to: Vaske sminkekostene GULLENDE rene..

Jeg kom brått på en video jeg hadde sett en gang for lenge siden, om hvordan man lager sitt egen smikekostvaskebrett.
Mine koster har ikke fått seg en real vask på leeeeenge og jeg har begynt å frykte sykdommer på øyet om jeg ikke tok meg på tak snart..
Har faktisk ikke sminket meg på flere dager pga. akkurat det så med litt tid til overs før ungene kom hjem fra skolen så mannet jeg meg opp. Skulle egentlig innom Biltema for å kjøpe plexiglass men så langt kom jeg meg aldri, så jeg ofret en ren, pen og lite brukt skjærefjøl..

Here it goes:
DIY Sminkekostvaskebrett
Det man trenger, limpistol, lim og en skjærefjøl/plexiglassplate/hard plate i plast. 

DIY Sminkekostvaskebrett

Start med å lage forskjellige mønster med limet på platen. DIY Sminkekostvaskebrett

Til du har dekket hele med litt forskjellig.

Dotter – sikksakk – buer – svirler.. Bare fantasien som setter grenser 🙂 Jeg tok latmannsvarianten denne gangen og gjorde det enkelt! 🙂 Vent til limen har tørket så er det bare å sette i gang.

Hold brettet under litt rennende vann, ha på sminkebørste shampo, eller en veldig mild vanlig shampo og dra kostene frem og tilbake, opp og ned, og til høyre og venstre, jeg SÅ alle sminkerestene bare skli av, denne virker på skikkelig, og man får de grundig rene! 🙂 Skyll dem i rent vann etterpå og legg til tørk. DIY Sminkekostvaskebrett

Jeg fikk vasket alle kostene mine skinnende rene så nå er det bare å sminke seg igjen! 😉

(Dette innlegget var opprinnelig postet på min gamle blogg, derfor er vannmerket på bildet som det er, er endel av prosessen med å flytte over innlegg jeg vil ha her på dette fine stedet)

#sminke #makeup #DIY #gjørdetselv #skapdetselv #tipsogtriks 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg