Long time no see..

Det sies at blogging er et døende format. Og hvor aktiv jeg har vært her inne er vel egentlig bare et bevis på akkurat dette.
Men allikevel har jeg fortsatt å savne å få ut ting i skrevet format, for selvom man kanskje ikke skriver best, eller mest eventyraktig så er det noe med å kunne ha et kreativt utløp som ikke krever så mye energi..

For det siste året har ikke bydd på så mye energi.

Ikke fordi man ikke vil, men fordi kroppen har bestemt seg for å bare “Fuck You!”.

Det verste “sjokket” kom i form av en fibromyalgi-diagnose. En diagnose som forklarer alt, men som også ikke lar seg fikse.
Og det sliter jeg faktisk med å godta. At det ikke kan fikses.

Selv etter rehabilitering på Muritunet har ikke ting blitt bedre.
Og samtidig så ligger det også en ME diagnose og lurker i mørket bak meg, for utmattelsen som også har tatt overhånd over kroppen min er ikke normal for alderen for å si det sånn, og legen min mener at det nok er et “utmattelsesyndrom” aka ME i tillegg til fibroen. Noe som har gjort at jeg det siste året og vel så det har måttet tatt masse valg som har vært bra for meg, men samtidig gitt meg nedturer nok til at det nok har blitt grått noen liter med tårer.

Den fysiske butikken min måtte jeg gi opp ved nyttår, det nytter ikke når man ikke klarer å være til stede. Og å bare ha et “lagerlokale” der alle tingene mine står uten å bli brukt er heller ikke verdt pengene. Så det endte med å flytte alt hjem igjen til kjelleren der jeg faktisk bare kan gå ei trapp ned når jeg har energien til å være kreativ og har lyst til å skape noe.

For en måneds tid siden solgte jeg mesteparten av stofflageret til nettbutikken også, jeg har litt igjen som jeg kommer til å selge ut før jul, og etter det er metervarene til Eplenikkers også historie. Det har vært skikkelig vondt!

Men jeg har innsett at jeg må prioritere meg, og å faktisk bruke det lille overskuddet jeg har til familie og meg selv. Det er vanskelig å gjøre men jeg øver litt hver dag!
Jeg fortsetter å skape, og nettbutikken kommer til å bestå, men jeg kommer til å fokusere på mitt brand og mine produkter jeg skaper når jeg har overskudd.

Det gjør vondt og det er mange liter tårer bak disse avgjørelsene.

Jeg håper iallfall å kunne dele både kreativitet og hvordan det er å leve med diverse sykdommer fremover her på bloggen.
For jeg trenger virkelig å få brukt hodet mitt til mer enn bare å scrolle TikTok, Facebook og Instagram.
Så… Jeg har meldt meg på et kurs! Jeg tar tarot-kurset til Ida Jackson! Ikke for å lære å spå fremtiden altså, men tarot er genialt for selvutvikling, øke kreativiteten og å bruke hodet. Kanskje bygger det litt selvtillit og! 😉

Takk for at du leste! Og forhåpentligvis leses vi igjen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg