Nytt mønster – Everyday Cozy Pants (til barn)

Reklame | Made By Runi // sponset mønster

Det gjør alltid litt godt å sy sånn som man brukte, og disse buksene er helt basic, enkle og greie.
(Det kommer en tutorial snart!) 

– På dette mønsteret er det flere variasjonsmuligheter, man kan sy nikkers/capri og shorts i tillegg til vanlig langbukse, det er to muligheter på lommene også. 
Det er egentlig et helt basic buksemønster som man lett kan smekke sammen på et kvarter om man dropper lommer og snora i livribben. 

Disse er sydd i ISOLI/Sweatstoff fra godeste Hjartesaum, som for tiden driver å legger om både butikk å nettbutikk så hun er nok tom. Og det er vel litt drøyt lenge siden jeg kjøpte det også når jeg tenker meg om..
Disse buksene er kun 4 deler (+ lommer og ribb) så det er ikke så store biten som trengs. 

Eneste jeg har å pirke liiiiittegranne på her er størrelsen, de er ikke bare romslige i størrelsen, jeg vil si de er over gjennomstnittet store og litt til.. 

Buksa på toppen her er det jeg vil si er en helt gjennomsnittlig størrelse 80, litt romslig til Alfred som er sånn 78 ish cm lang, Cozy Pants under, lengdemessig vil jeg si denne er mer en 92 enn 80 altså, men om ribben er stram nok så holder det buksa på plass nok til at den kan brukes nå, men tenker nok at denne blir mer passende sånn utpå våren neste år kanskje 😛

Passformen rundt livet er utrolig fin, sitter godt både med papir og tøybleie på stumpen. Plass til begge deler. 

Ikke lett å ta buksebilder av en som ikke går – og bare står piiiittelitt! 

Så.. KONKLUSJON: 
Kan være greit å ha med det også – et mønster man som både nybegynner og erfaren har glede av å sy, MEN – om du syr den størrelsen barnet bruker nå og vil den skal passe så vil jeg anbefale å tegne av rett størrelse i bredden, og iallefall 1 størrelse kortere (kanskje tilogmed 2) evt et YPPERLIG mønster til de som er lange og smale! 😉 

Buksene her er jeg iallefall veldig fornøyd med og de kommer nok til å havne i rotasjon fra i dag av uansett om de er litt for lange 🙂 

Og denne uka er dette buksemønsteret en del av ukens møntstre og er dermed på TILBUD ut uka! 
De finner du på hjemmesiden til Runi. 
madebyruni.com

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg