KROPP ER JAGGU MEG TOPP!

Swim
Licensed from: kamchatka / yayimages.com

Flere timer unnagjort på badeland i påska, noe både de store ungene, samboern, jeg og Alfred virkelig liker, det er gøy å plaske i vann, hoppe fra 5 metern, stå på hodet på bunnen og å få leke med barna.. Det er noe vi gjør så ofte vi kan og har mulighet, og det er trivsels over hele fjøla. ☺️

Men det aller beste med å ta seg en tur på badeland er faktisk det at man får rett i fleisen at KROPP er jaggu meg helt TippTOPP! 
Det blir som en slags studie i å innse at ingen er like, i å lære at det er faktisk ingen som er perfekte og at det meste er helt tipp topp kjempeflott! 

Er det noe jeg er veldig god på så er det å finne feil med meg selv, og med mammakroppen inntakt og gravidkiloene som sitter som de skulle vært limt på og et bekken som hindrer de største sprellene så får selvtilliten seg en kraftig knekk, og kanskje ikke bare en heller.. Jeg har i hele vinter følt meg skikkelig dritt, og selv om man VET at man ikke er alene så føles det veldig sånn.

Men det man ser om man tar seg en tur dit de fleste er minimalt kledd er at det er helt innafor med bolledeigmage når man har barn. Det er helt innafor å ikke være veltrent å like fit som alle på internett.. 
Av de hundre mammaene som var der på søndag tror jeg at jeg så EN mamma som hadde orka å trent litt, og at pappakroppen er i aller høyeste grad en ting som finnes!

Swimming pool
Licensed from: leungchopan / yayimages.com

Og jeg tror helt på ekte at det er sunt å få sett avogtil at folk flest ikke ser ut sånn som på instagram, at i den ekte verdenen så kommer kroppen i alle former og fasonger og det hindrer ikke noen i verken det ene eller andre.. Jeg så bare badeglede, kvalitetstid og lykkelige barn uansett hvilken form det var på mamman (og pappan). 

Og det rare med det er, at av å innse at det meste er innafor normalen, så kom lysten til å komme seg ut mer også, kanskje fordi presset med å få resultater bare forsvant. At man skal ut å bevege seg fordi det er en bra ting å gjøre for kroppen sin er et mål som faktisk er bra nok! 
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg