DET VAR EN GANG EN DRESS…

Og en plan! 

Kjøpte inn NJUUUUDELIG softshell fra Hjartesaum, funnet mønster og bare – NÅ BLIRRE SÅ BRAAAA!
Sto på å sydde alt jeg hadde en hel dag, hver ledige minutt (og det er det ikke så mange av altså!)

Og dressen ble kjempefin den altså! Sånn bortsett fra at jeg hadde glemt i kampens hete at softshell ikke har stretch, og at jeg hadde brukt et mønster beregnet på veldig stretchy stoff.. 
Fy søren så sur jeg blei, den gikk ikke på armene til poden her en gang, og om jeg virkelig TRUA de på så ble han helt satt ut av spill… 

Så da gikk det sånn.. Prøvde å bruke opp igjen noe av stoffet i dressen til nye deler men det gikk ikke, så da var det bare å kaste seg i bilen dagen ettepå for å få tak i mer.. 

Og etter jeg leita fram mønsterene på heldresser jeg laga en gang når eldstemann var rundt 2 år, det oh so famous “kosefis” mønsteret så ble det så myyyyye bedre.. En god softshelldress med MASSE bevegelighet, perfekt til lek ute nå som han begynner å bli litt større og både disse/reie og sandkasse begynner å bli kjekt! 

Det gikk med stoff for mye mer enn det en softshelldress koster i butikken til slutt, men nå har jeg jo lært leksa mi da.
Tenk deg om før du begynner på et nytt prosjekt liksom, dobbelsjekk at planen du har passer med stoff og mønster si! 
Men det endte jo til slutt sånn som planen var – og DET skal man ikke kimse av! 

Nå er det bare å håpe på litt varmere vårdager uten minusgrader og nedbør så vi får kose oss mer ute. 

 

Følg meg gjerne! 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg