PONY BLOOM!

Stoffdesign fra sjølvaste Shalmiak! En av mine absolutte stoff-designer-favoritter, sånn EVER! 
For et fantastisk herlig stoff!

Pysj // heldressbestillingssøm til en pode som trengte litt ekstra plass i pysjen til tøybleienattbleia, den er litt større enn enn pampers for å si det sånn, så da blir kjøpepysjene ofte for små i bredden lenge før de blir korte i bein og armer.. Her har jeg lagt til to størrelser i bredden men beholdt lengden i den størrelsen han bruker for ekstra tøybleieplass… 


Og en kjole – til ei litta vakkerskatt som akkurat har vokst ut av den forrige kjolen jeg sydde til henne for sånn ca tusen år siden… Kjoler uten armer er P E R F E K T E til å ha uten på ulltøy og litt tykkere undertøy når det er sånn midtimellomvarmt ute.. Så får man være pen i tøyet og praktisk samtidig 🤘🏼Og det er jo ikkeno som er bedre enn det! Kjolen ble sydd med stikk-lommer (tror jeg det heter?!) for det hadde jeg ikke prøvd før og det gikk sånn helt greit det! 🙂 

Kjøpte en meter av dette hos Kreativshop for en stund siden, tenkte egentlig å sy noe til meg selv av det, men så ble det bestillingssøm av hele metern da si! Så nå er enda en meter på vei i posten, kan IKKE være tom for dette stoffet altså! 

Når jeg klipte ut disse plaggene da så ble det en liten bit til overs, akkurat passe høy og lang til en lue i str 1-2 år.. 

Den ble litt for stor til Alfred`n her så den havner nok i nettbutikken om litt, evt legg igjen en kommentar under her så kan vi avtale på mail 😉 
 

Følg meg gjerne! 

4 kommentarer

Siste innlegg