BILSTOLBONANZA..

Det er søren ikke lett! Dette bilstolgreiene altså.. 

Alfred har straks vokst ut av babystolen (ja vokst utav, selvom han bare er 6 mnd 🙃  ) og det var på tide at man begynte å lete etter stol nr. 2.. Den stolen som jeg mener er aller, aller viktigst å velge rett, den som man virkelig må gjøre research på.
Og jeg så gjorde…

Det ble lest tester, spurt på facebook, lest i bilsikringsblogger, og ja.. The works liksom.. Og valget ble tatt, det skulle bli en AxKid Minikid! Best i test, ok pris og i følge google så skulle den passe bilen bra. Bakovervendt til 25 kg // 125 cm var den og! 

MEN… Den må bestilles på nett, det er ingen butikker her rundt i mils omkrets så fører dette merket. Vanligvis har jeg ingen problem med netthandel. Sånn.. på ingen måte liksom 🤣  
Men om jeg bestiller en bilstol på nett, og den ikke passer i bilen sånn som tenkt så er det jo endel mer styr å sende i retur, få pengene tilbake for så å ende opp med å stikke til storbyen for å kjøpe sete uansett..
Så på lørdag så bare droppa vi mellomleddet og dro rett til Moa for bilstolhandel. Håpet selvfølgelig på at en av butikkene der brått hadde tatt inn AxKid, men neeeh… 

Så etter å ha snakket med selgere både på Barnas Hus og Baby Comfort endte vi opp med denne:

Britax Max Way, en ren bakovervent bilstol som går fra 9-25 kg OG som passet i bilen, siden vi fikk prøvd den før vi kjøpte den. Alfred sitter som en konge i den og har god utsikt både bak og ut sidevinduet. Og siden de to største ungene mine her også hadde Britax som stol nr 2 så hadde jeg ingen betenkeligheter med å velge dette merket, og stolen så langt virker veldig bra! Den kan stå alle plasser i baksetet, og er superlett å montere og det er lite sjangs for feilmontering selvom den er beltemontert. Så denne håper jeg han kan sitte i til han er iallefall 4 år, helst litt lenger.

Kong Alfred i sin nye bilstol.. 

Noe som er “litt dritt” med Volvo sine seter er at de er så fordømt ergonomiske 🤣  som gjør at de er ganske skrå, så den bøylen som regulerer hvilestillingen må stå maks ute når det står i ett av sidesetene bak, uten at stolen får mer hvilestilling på en måte. Dette er ingen problem når det står i midten. Men jeg er veldig fornøyd allikevel, og gutten selv har slutta å sutre når vi kjører bil og bare sitter å nyter turen. Noe som er en litt uvant opplevelse, men utrolig deilig! 

 

Følg meg gjerne! 

Bildene av bilstolene her hentet fra axkid.se og britax-roemer.no
#bilsikring #barnibil #bilstol #sikringavbarnibil #bakovervendt #barneutstyr

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg