NYTTÅRSFORSETT! – Waste of time?

 Gooooood Morgen! (slæsj formiddag) 
I dag har jeg klart å forsove meg OG levert unger på skolen 5 minutter for seint. så dagen i dag blir en bra dag! 
Alfred sover og jeg venter på dagslyset – dag blir det forsøk nr 2 på 5 mndersbilder – litt greit å få de unna før han fyller 6 mnd tenker jeg. Fikk tatt noen i går, men ikke helt fornøyd så det blir “take 2” i dag.. 

2018 symbol of New Year
Licensed from: Grafvision / yayimages.com

I dag vil jeg skrive litt om nyttårsforsetter. Er det vits i? Virker det for deg?

Jeg har hatt noen hårete av sorten tidligere – av den “nå skal livet endelig bli bra, jeg skal bli slank, veltrent, spise sunt – blablabla” typen.. (haha – lol liksom!)
Det har aldri gått bra – jeg er fortsatt ikke tynn, veltrent eller spesielt sunn, til tross for både gode forsetter, meninger og motivasjon.. 

Så i år skal jeg ikke ha denne typen nyttårsforsetter, så slipper jeg den skuffelsen – men jeg vil gjerne bruke begynnelsen av et nytt år til å tenke gjennom hva man skal prøve å få utav dette året – så kan man se tilbake å gjøre opp status sånn litt nå og da.

Work
Licensed from: Grafvision / yayimages.com

★ Jobb: Permisjonen tar egentlig slutt i april – jeg er ikke klar for å begynne på jobb når Alfred er 9 måneder så hvordan vi skal løse dette vet jeg ikke enda, ikke har jeg jobb å gå tilbake til heller sånn fastspikra – så her vil tiden vise hva som skjer, men jeg håper det ordner seg! Barnehageplass har man uansett ikke før i august, om man får plass da. 

Sewing
Licensed from: Oleg Zhukov / yayimages.com

★ Søm: Skal man ta steget å starte opp igjen firmaet – satse for fullt og håpe det ordner seg? Finnes det et market for særdeles fargesprakende klær? Selge kun i nettbutikk? – selge til butikk(er)? Og ta seg bryet med å finne ut hvordan man skal gjøre dette? Men jeg VET jeg har lyst til å gjøre litt mer utav det enn jeg gjør nå, så kanskje DU har et godt råd? 
Kanskje satse på noe annet? Idunno.. Aner ikke.. rett og slett, men det er en tanke verdt å utforske iallefall!

★ Så skal jeg bli flinkere på struktur – jeg skal bli flinkere å ta unna både husarbeid og annet forefallende sånn etterhvert i stedenfor å ta ting i skippertak.. Jeg hater skippertak, men allikevel er det det jeg gjør sånn stort sett uansett.. Men det skal det bli slutt på nå! 

★ Og UT! Bruke utsiden av huset mer – mer frisk luft = bedre humør og mer energi! Trilletur eller bæretur – ikke så nøye med bare man får frisk luft og dagslys rett i fleisen! 

★ Ferie: I år vurderer vi en skikkelig langtur på hjul og jeg har trua! Vi vurderer altså å kjøre til Polen og Sopot.
Hårete mål med en ett-åring kanskje? Men vi får se – jeg aner ikke hvordan minstemann her i heimen blir med tanke på bilkjøring når han er ca 1 år, og i tillegg så er det fine med denne formen for ferie at man har ikke dårlig tid! Man trenger ikke rekke noe! 😉 

The wooden pier in Sopot
Licensed from: Szczepanski / yayimages.com

Har du noen forsetter eller planer for 2018? 

 

 

  

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg