åååååh.. ULL! ❤︎

Sydag når minstemann sov i dag, (for.. tro det eller ei, nå kan han sove litt alene i babynestet! tamdadaaa!) og nå har jeg begynt å forberede høst og vintergarderoben.. Så dagen i dag har gått til ULL! ❤️

I dag ble det brukt ull jeg hadde liggende, den grønne ulla er en bit fra Janus, og den gule er fra Hjartesaumden kjøpte jeg tidligere i vår etter en dag der jeg hadde brukt hele dagen på å klippe ull ordrer til alle andre.. Så når det var igjen en bit på 75 cm som ingen skulle ha var jeg lynkjapp å snappe den til meg, og siden har den blitt liggende her.. Til i dag.. 

Bodyene er såkalt falsk omslagsbody. Mønsteret er et ferdigmønster fra Heilt Spesiell og Jubel jeg har tilpasset litt og delt opp forstykket på slik jeg liker det.. Å slippe å tre noe over hodet på disse deigete og formløse babyene er en befrielse.. Og det var et sterkt ønske fra sambo også, om sånne man “trer på som ei jakke” så da ble det slik..

Pyntet med vinyl da vettu, med mitt favorittsitat for tiden ❤️  

“Du och jag” (som selvsagt er en referanse til bittelillebrors veldig fine navn)

Jeg må si det er seriøse kvalitetsforskjeller ute å går her, den gule Hjartesaum-ulla er så stødig, god og stabil å sy av at det er en FRYD! Den grønne er endel tynnere, mer “slarkete” og krever sin konsentrasjon når man syr.. MEN.. der er også en viss prisforskjell, men alikevel altså, jeg mener den seriøst er verdt de ekstra kronene den koster, for man kjenner at det er
k v a l i t e t! 

Følg meg gjerne! 

2 kommentarer
    1. Marte: Jeg har flere 😛 Alle Janome da, men har både vanlig symaskin, overlock og coverstitchmaskin! Alle tre har blitt brukt til å sy dette, men man klarer heeeelt fint samme jobben kun med en vanlig symaskin altså!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg