PREGGO-OPPDATERING 35 UKER

Ny uke, nye muligheter, og ny preggo-update!  Denne mandagen har jeg vært på jordmorkontroll også, og det gikk sånn passe litt under middels bra.. 

Hvor langt er jeg på vei?
35+2 – 5 uker igjen! (36 dager)

Babyen er like stor som:
E
n stor honningmelon! 
Ca 45 cm lang og 2,76 kg i slutten av denne uka.. 

honeydew melon
Licensed from: Yellowj / yayimages.com

Livet i magen:
Siden babyen nå har sluttet å “flyte rundt” inni der, og nå har blitt så stor at han hviler på magehusveggene kjenner jeg mye mer, rolige perioder har han, men kjenner han jevnt over stort sett hele dagen.. 
Men når han tar helt av, og sparker så kjennes det skikkelig, da skvetter jeg til å må hyle litt, det gjør vondt altså! 

Humør og hormoner (og søvn)
Jeg er lei altså, sånn ekte, kjempe, drittlei.. Sliter med å holde motivasjonen oppe, og 25. juli virker som enogenhalv evighet til.. 

I termingruppa har babyene begynt å komme i stadig økende tempo, og da svir det å være en av de siste i den gjengen som er langt unna både modning, fødselstegn og andre saker de som har termin i begynnelsen av måneden nå leter desperat etter.. 

Er oppe på natta å tisser et sted mellom 2 og 10 ganger, og somregel bruker jeg lang tid på å sovne igjen også, så er ganske sliten.. 

Vekta:
+12,5 kg til nå.. 

På jormorkontroll i dag så hadde symfysemålet droppet ganske kraftig.. Vanligvis så henger jeg meg ikke så veldig opp i disse målingene men dette var såpass til avvik at jeg kjenner bekymringen komme snikende.. 
Så da blir det ny vekstestimering på fredag, og jeg kjenner jeg er alvorlig nervøs.. 
Tenkomatte dersomatte!?! 

Sannsynligvis er det jo ingenting, men avogtil så er det jo noe alikevel.. Og det kan like gjerne skje meg som noen andre, så dagene frem til fredag tipper jeg kommer til å bli lange! 

Noen andre som har vært borti dette? Det har ikke bare flatet ut altså, det har rett å slett krympet! 

------------------------------
Følg meg gjerne! 

6 kommentarer
    1. Er dette målt av samme person? Var ett stort hopp ja., her hadde jeg krevd ul med en gang, småpanisk mor 😜 Her skjedde dette med meg i uke 24, helt hull i hodet mål, rett på sykehuset for ul og der målte ei Anna meg til normalt mål..

    2. Christina: samme person som har målt hver eneste gang, får vekstestimering på fredag men det er litt sånn lenge til kjenner jeg akkurat nå ??

    3. Fredag??? Syns jeg var altfor lenge til! Ring å si at du er altfor nervøs til å vente så lenge. Inn på føden og få ultralyd syns nå jeg, bare for at du skal kunne “nyte” litt av denne siste tiden <3 det er nok ingenting, men det er ikke noe kjekt å gå nervøs så lenge. Lykke til <3

    4. Kom dej på kontroll i morga! ❤️ Du skal faktisk ikkje gå å tenke på ditta å bekymre dej heilt til fredag! D e verken bra for dej eller lisje mageboaren.. Lykke til ❤️

    5. Silje: Ja, det er lenge til, men jeg er litt redd for å være til bry og være masete å sånn da vettu 😛 og med litt telefonskrekk i tillegg så er det lettest å bare vente til fredag selvom dagene blir veldig lange 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg