OI! DET GROR JO! SKJER`A?

Herrefred så varmt det er ute! Overskyet er det, men måleren viser 27 grader.. Jeg holder seriøst på å D Ø! av heteslag.. Vil jo ikke sitte inne heller, men nå måtte jeg ha meg en pause.. Men å sitte ute å kose seg å se på grønnsakene i pallekarmene gro er jo sjarmerende det også, selv om man sliter med å puste og føler seg totusen grader varm.. 

I slutten av april hadde vi jo oss en planteøkt her hjemme, vi sådde solsikker, blomkål, mais, sukkererter og gullerot..
Jeg har hele tiden bare gått å venta på at alt skal bli brunt å dø, men det ser ut som vi har fått til saker og ting altså! (bank i bordet!)

Og i dag, når jeg satt der oppe ved grønnsakshagen og spiste dagens andre(men ikke siste) is, så ser jeg det er røde dotter under reddikbladene! 

Og jaggu, det begynner virkelig å modnes under der! de skal få vokse litt til altså, de var litt små enda, men kjempegode! For måtte jo selvsagt smake litt! 

Og resten ser ut som det kommer etter det også.. 

Hurra! 
Og som jeg gleder meg til å vise ungene reddikene når de kommer tilbake etter pappauka si! De elsker jo reddiker, så det tar nok ikke lange stunden før de er fortært.. 

 

Følg meg gjerne! 

#hage #grønnsakshage #uteliv #familie #fikktil

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg