KLUTER! FOR ENGANGS ER BLÆH!

Når engangs vaskeservietter omtrent kan brukes til å vaske vrange flekker fra vegger, fjerne oljeflekker fra hender og andre helt sinnsyke ting så er det ikke særlig aktuelt å vaske en myk babyrompe med dem her i huset iallefall, ikke engang på tur! 
Så her har jeg handlet inn nødvendige remedier på ebay og helsekost for å kunne lage selv. 


Klutboks! Denne boksen er perfekt å ha de i når man skal ut på farten.. På stellebordet bruker jeg vann rett fra springen eller lager opp en batch i et stort Norgesglass.


Kluter! Disse er helt perfekte! Myke, gode og passer perfekt til klutboksen over.. 
Disse har jeg kjøpt fra to selgere, her og her!  Selges i 8 pk, jeg har kjøpt 4 pakker så det rekker en liten stund iallefall! 

Oppskriften jeg planlegger å følge sånn ca er iallefall 

1 liter kokende vann
1 ss (ca) kokkosolje (cocosa fra helsekost)
og et par dæsjer babyshampo.. Og da denne:

Fåes kjøpt her! 

Bland alt, kjøl ned vannet litt og bløtlegg klutene, noen skal i reiseboksen: 

Og resten havner i et tett glass med lokk på stellebordet… Ikke spesielt mye ekstraarbeid og så slipper jeg å være bekymret for hva jeg klæsjer på huden til babyen min ved å bruke ferdige våtservietter.. 
Og det føles ganske fint faktisk! 

Linker til de forskjellige tingene finner du ved å trykke på bildene eller som bold i teksten 😉 

Følg meg gjerne: 

 

#babyutstyr #dottyjunelagerselv #oppskrift #miljøvennlig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg