PREGGO-OPPDATERING 31 UKER

Hvor langt er jeg på vei?
31+3 – 9 uker (63 dager igjen!)

Babyen er så stor:
Ca 39 cm og 1,95 kg i slutten av denne uka..

Livet i magen:
Det er ganske deilig å slippe å bekymre seg like mye som tidligere.. Men samtidig som jeg kjenner mer har jeg LAAANGE perioder i løpet av dagen der jeg ikke kjenner noen ting.. Men! Jeg kjenner babyen så godt gjennom magen, knær, albuer, føtter.. Aner ikke hva som er hva, men små “deler” er faktisk rett der inne.. 

Humør og hormoner (og søvn)
Jeg er sliten, lei og ferdig.. Jeg sover ikke godt om natta lenger, gjerne oppe en 2-3 ganger for å tisse og bruker altfor lang tid på å sovne igjen.. Og om det skal fortsette sånn blir de neste 9 ukene innmari lange, når motivasjonen til å “holde ut” er lik null nå.. 
Jeg er bare ekte dritlei.. Og det vises både på humør og fysisk form.. 

Kroppen min.. 
Jeg er varm, jeg er kald, jeg er varm, jeg er kald, og så HERREGUD SÅ VARMT HER ER! Jeg svetter i heeeeel! Hetetokter er fint assa.. De får meg til å føle meg så frisk og fin! 
Ellers er vondter både her og der en del av hverdagen. 

Av husarbeid gjør jeg det som er i passe høyde, vasker klær, tømmer oppvaskmaskin og sånne ting.. Støvsuging og gulvvask har jeg slutta med, det gjør iallefall at bekkenet kreperer den påfølgende uka.. 

Vekta:
+  10 kilo til nå.. 

Shopping:
Niks! Mangler fortsatt det som mangla på samme liste sist jeg sjekka.. Våkner vel en dag og får det litt travelt om jeg kjenner meg selv rett.. 

Hjemmeproduksjon til babyen
Litt har det blitt denne uka heldigvis! 

Body og heldress i herlige farger.. Str. 56! 

Tanker om fødselen: 
Frem til nå har det egentlig gått greit, jeg har bare tenkt at dette er jo noe man må gjennom, og jeg har jo greidd det to ganger før så hvorfor ikke en tredje gang liksom? Men etter å ha sett to episoder med fødeavdelingen så begynte hukommelsen å virke igjen, så jeg slutta å se på sånne program for å ikke gi meg selv helt skrekken.. 

Men nå? Føde? Nei det får noen andre ta seg av.. Jeg har mest lyst å blånekte.. Jeg får helt spader av å tenke på smertene jeg skal gjennom og akkurat nå, selvom jeg er DRIIIIITlei, kan jeg gå gravid til desember iallefall.. 

Men om det blir likt nå som de andre gangene så er man villig til å gå gjennom det meste når termindatoen er ei uke unna.. Så håper og tror denne småangsten jeg går å bygger på nå vil gi seg i takt med økende drittleihet.. 

 

Følg meg gjerne: 

#svangerskap #graviditet #familie #uke31 #gravid #lei 

3 kommentarer
    1. Kjenner også litt på angsten nå, selvom dette er andremann. Er i uke 35+2 nå og førstemann kom i uke 36.
      Det er nesten bedre første gangen, da man ikke helt vet hva man går til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg