PREGGO-OPPDATERING 28 UKER

Hvor langt er jeg på vei?
28+2 – Inne i 3. (og siste) trimester og jeg kan faktisk se enden på dette her! 
85 dager igjen!

Babyen er:
1100 gram og 33,5 cm i følge preglife appen. 

Var forresten på vekstestimering på sykehuset på fredag (27+6) og fikk vite at mageboeren da var 1.1 kg. Så er helt gjennomsnittlig stor, -0,3% må kunne sies å være helt innafor..
I tillegg fikk jeg en vanvittig stor overraskelse mens jeg lå på benken der, men det kommer nok i et eget innlegg om litt (kanskje… )

Livet i magen:
Veldig, veldig rolig baby, som ikke lar seg påvirke av verken kaffe, brus, saft, is eller noe annet.. Jeg veksler med å være småbekymra og å tenke at den bare er sånn.. Har vært veldig stille og rolig hele veien så det er nok bare sånn.. 
Men det blir stadig mindre og mindre plass så regner med å kjenne mer etterhvert. 

Humør og hormoner (og søvn)
Jeg er ikke i humør.. Punktum liksom.. Tåler lite motgang, mot”snakk” og kranglete unger.. Tårene sitter løst og jeg er lei.. 

Kroppen min.. 
Funker om jeg er flink å ta det med ro.. Men det er ikke alltid så lett.. Lite fysisk aktivitet å spore, for jeg verken orker eller klarer noe mer enn å overleve hverdagen.. 

Hjernen har også takket for seg, jeg er så vannvittig treig! Skjønner ikke de enkleste ting innimellom og jeg føler meg rett og slett dum! 

Vekta:
+ 9.8 kilo til nå, fortsatt innafor! 👍🏼

Cravings? 
Mango, granateple, grønne epler og diverse frukt og bær er bare helt 
❤︎ ❤︎ ❤︎

Shopping. 
Ja faktisk!! Desverre på opphørssalg, men uansett, fått i hus vognpose! 
Nedsatt fra 1799,- til 760,-.. Måtte nesten bare slå til da altså.. 

Merket er Nordic Crown og utifra hva jeg leser på nett skal det være en veldig god og varm dunpose som skal passe godt til vintrene her oppe! Virket iallefall veldig myk og god! ❤︎

Hjemmeproduksjon til babyen.
Denne uka har det nesten ikke blitt noe ferdigprodusert, har sydd endel på bestilling og da strekker ikke alltid tiden til for produksjon til mageboeren her, men har kjøpt endel fine stoffer som snart går i vaskemaskinen og blir klar for å sette saksa i.. 

Men denne buksa har havnet i kommoden, den ble opprinnelig sydd til et bestilligs-sett, der jeg hadde misforstått fargene på buksa og valgte heller å sy en ny enn å sprette opp igjen denne, str. 56 og sauer er jo ålreite dyr de vel? 😊

#svangerskap #ukeforuke #ukesoppdatering #gravid #baby2017

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg