PREGGO-OPPDATERING 27 UKER

Hvor langt er jeg på vei?
27+2 uker! 92 dager igjen! 

Babyen er like stor som:
En stor blomkål! Ca 34 cm lang og ca 1,1 kg i begynnelsen av uka og ca 1,25 kg i slutten.
(Har forresten aldri sett en blomkål på 34 cm men internett ljuger aldri så da er det vel sant da!)

cauliflower
Licensed from: cynoclub / yayimages.com

Livet i magen:
Fortsatt veldig rolig.. Men nå kjenner jeg meg litt mer bekymra enn jeg har gjort tidligere… Uten helt å klare å sette fingeren på hvorfor jeg føler det sånn… Kjenner liv hver dag, men veldig kort og veldig lite.. 

Ellers så vokser magen iallefall.. Tydeligvis litt mer enn det som er normalen.. 😜  

Humør og hormoner (og søvn)
Tåler ikke mye før jeg starter tårepersa og tuta.. Plagsomt 😝  This to shall pass sies det og håper på det altså.. Sånn for ei som er vant til å ha følelsene på innsiden er det innmari travelt at de tar turen på utsiden hele tiden! 

Kroppen min.. 
Krykkene har flyttet ut i bilen.. De er i bruk hver dag og det føles litt som et nederlag.. I tillegg liker jeg IKKE oppmerksomheten som følger disse to pinnene.. Jeg føler liksom at jeg blir så synlig.. 

Vekta:
+ 9.5 – 10 kg til nå..  Innafor! 👍🏼

Cravings?
Stille og rolig på cravingsfronten for tiden, og når det er noe jeg får akutt lyst på så er det somregel frukt, bær og sånne ting… 

Shopping:
En myggnetting til vogna tror jeg er det eneste som har havna i hus denne uka.. Ikke store greiene der altså.. Må snart få ræva i gir, men så liker jeg liksom ikke butikker å sånn.. 

Hjemmeproduksjon til babyen:
Omslagsbody og bukse i str. 50 med ugler, dette stoffet ass ❤︎

☆ Så ble begge disse endelig ferdig, mangler lanolin og sånn da, men det haster ikke. Håper de sitter som de skal! Ullbukser som skal brukes som sperrelag utenpå de formsydde tøybeleiene babyen skal bruke. 

Må innrømme at for meg og min egen del kan tiden godt slakke ned litt.. 13 uker igjen til termin og jeg føler dagene bare går fra meg.. Jeg vil gjerne få med meg mer av alt! 

Mer av ungene mine, mer av hverdagen og mer av det meste, men akkurat nå er det bare en poff og en smell så har enda en uke gått forbi uten at jeg helt har fått det med meg… 
 

#svangerskap #graviditet #ukesoppdatering #27uker #familie #mammaliv

2 kommentarer
    1. Åh, ser du syns tiden går fort! her går den uenedelig sakte! Jeg er bare 4+6 i dag, og tida snegler seg av gårde her 🙂 Og så fantastisk flink du er til å sy og strikke! Applaus! <3

    2. withloveandscience: Ja, jeg får jo ikke tid til noe som helst føler jeg.. Regner med de siste ukene kommer til å gå litt saktere da, men akkurat nå er alt bare en poff og smell.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg