PREGGO-OPPDATERING 23 UKER

Hvor langt er jeg på vei?
23+2 uker. 17 uker igjen! 

 

Babyen er like stor som:
En grapefrukt! Ca 500 gram – CRL 20 cm – full lengde ca 28 cm. 

 grapefruit
Licensed from: Pakhnyushchyy / yayimages.com

Livet i magen:
Nå begynner det å ta seg bra opp synes jeg.. Nå kjenner jeg mer og mer, ikke bare de små dultene men også de litt lengre, “seigere” bevegelsene… Kjenner også når baby snur seg rundt og det begynner å vise utenpå også! 

Humør og hormoner (og søvn)
Jeg sover greit om natta, oppe en og annen gang for å tisse men det er det.. Ellers kjenner jeg lunta for hva jeg finner meg i av ting jeg mener er feil blir kortere og kortere, og de kjenner de nok på de rundt meg også. Men egentlig er det vel en bra ting å si ifra? Det er ingen som kan verken endre seg eller gjøre det bedre uten at man får beskjed.. 

Jeg TRENGER iallefall å bli sett for tiden, noe travelt, både for meg og de rundt.. Mer som en oppmerksomhetssyk 2 åring enn noe annet.. Men men.. 

Cravings? 
Hadde meg et røsk her tidligere i uka.. Da sambo og poden hans skulle til “storbyen” en tur, da var det streng beskjed om å stikke innom McDonalds å kjøpe med seg nuggets hjem.. Heldigvis husket de de og kom hjem med en 18 pk!
Men det gikk fint det altså! 
Det fikk jo også sitt eget innlegg, les her! 


Ellers er det lite cravings å spore.. Varierende hva jeg har akutt lyst på fra dag til dag.. 

Shopping:
Fint lite denne uka også gett, MEN jeg har fått handla inn de aller første pittesmå klesplaggene! 

Newbie fra KappAhl. Body, lue og strømpebukse i størrelse 50! Så smått da gitt.. 

Men jeg kjenner jeg sliter virkelig med motivasjonen til å kjøpe klær, det er DRITKJIPT å handle inn nøytrale klær når jeg ikke vil at babyen skal gå i nøytrale klær! Jeg er faktisk på gråten når jeg går rundt å titter på alt det fine som er rundt om kring..
Jeg ELSKER farger! Så mistenker at de ikke blir kjøpt en ting til før babyen er ute og jeg vet hva det blir.. 
Tenker sambo kan få stikke å handle resten siden det var han som ikke ville vite kjønn på ordinær ultralyd.. Kjenner det er mest rettferdig.. 

Kroppen min.. 
Tåler ingenting lenger, iallefall fint lite.. Bekkenet skriker selv etter små økter gåing og aktivitet.. Nekter fortsatt å ta med meg krykkene ut av huset selvom det nok hadde vært det mest fornuftige å gjøre.. 

Hjemmeproduksjon til babyen
To av tre symaskiner er på service! Den maskinen som er igjen her hjemme den kan ikke brukes sånn for seg selv, siden det er en coversøm-maskin, så jeg venter spent på melding om at den er ferdig.. 

Av samme grunn så er Mariusteppet heller ikke ferdig, jeg har nemlig endelig strikka så langt at det er bare småtterier som gjenstår. Men det skal syes med maskin før man kan klippe det opp, og det går jo ikke når jeg ikke har symaskin i hus.. Men all mønsterstrikk er endelig ferdig! Så det nærmer seg i full fart iallefall.. 

Har også funnet frem mønster på omslagsbodyer som skal syes, og enkle babybukser med ribb i bein og liv, så jeg er klar til maskinene mine kommer hjem ❤︎

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎
Følg meg gjerne: 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg