FREDAG – GOD HELG OG GIDDALØSHET

Fredag… Ukas beste dag.. Sånn egentlig og i utgangspunktet iallefall.. 
Internettet bugner over av klisjete meme`s og helga er nær.. 

Men for meg? Fredag.. 
Hva betyr fredagen for noen som egentlig har “fri” hver eneste dag.. Fri i hermetegn for alle som har barn og et hus (og en mann) å ta vare på veit jo at selvom man ikke jobber på en daglig basis så har man aldri fri.. 

Fredag betyr sånn rent personlig absolutt ingenting.. Den er like fin som både mandag og onsdag.. Og i en lang periode så ga jeg en lang beng i hvilken dag det var.. Men fredagen er jo egentlig ganske fin om man VIL at den skal være ganske fin.. 

Så i arbeidsledighetens (og bekkenløsningens) navn så bestemte jeg meg for at fredagen skulle bety like mye nå som når man endelig ser enden på arbeidsuka.. Det betyr ekstra god middag/kvelds, nyvaska hus, kanskje herlige friske blomster i en vase, alt rot enten ryddes (eller stues på et kott) og når det endelig er gjort? Lave skuldre.. Helst til neste fredag.. 😉 

Dette er jo ting man også gjør når man kommer hjem fra jobb en fredags ettermiddag, iallefall gjorde jeg det, så forskjellen er jo at jeg har mye bedre tid til å gjøre det nå, men når man ikke har jobb så har jeg ofte tatt “helgavasken” på en onsdag og da får man jo ikke den fredagsfølelsen på en fredag.. Når man trenger den.. 

Og jeg tror ungene også får litt ekstra helgefølelse når de kommer hjem på fredagene, og når alt kommer til alt.. Så er det jo faktisk kun det som betyr noe 😉 

Men i dag har jeg jo også jobba litt med luesøm på bestilling, og da får jeg jo juksa meg til ekstra helgefølelse.. 
Ble den kul? 

Dette stoffet har visst falt i smak hos både småguttene og mammaene deres.. 😉 
Vil du bestille en? Send en mail med størrelse og om du vil ha med eller uten brem. Eventuelt kan du gå inn her og se om du finner noe av det som er ferdig som faller i smak. 

GOD HELG!

#egenreklame #søm #vårklær #håndarbeid #hobby #detjeggjør

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg