Hjemmelaget pasta!

Noe så digg! 

IMG_8501

Og så enkelt da gitt! Og ikke minst GODT! Skikkelig god, myk og fersk pasta!

Grunnoppskriften er:
1 egg

100 gram mel.

Dette holdt akkurat til to små munner, så til en familie på 5 ville jeg nok både tre og firedoblet oppskriften, alt etter hvor små/storspist noen er. 

Ha melet i en bolle, lag en liten grop i midten og ha egget oppi, rør med ei sleiv eller slikkepott til massen begynner å bli rimelig fast.
Da heller du den ut på bordet og knar i ca 5 minutter til, til den blir fast og fin med sprett i.
Vi har verken pastautstyr eller noe som kan ligne i hus, så jeg kjevlet den til den var 2 mm tykk og så fikk ungene lage strimler med pizzahjulet, litt ymse størrelser ble det, men det gikk fint.
Kok opp vann med litt salt og ha i pastaen forsiktig og i små mengder om gangen.

Kok i 2-3 minutter og vips! Ferdig!

Jeg er helt gira og kommer nok til å eksperimentere litt med dette fremover.. Planen først er iallefall å prøve en versjon med grovere mel, og kanskje litt basilikum. Eller en versjon med spinat og hvitløk? Hodet mitt sier at det høres helt himmelsk ut!

Prøv da vel! Det er lettere enn du tror 😉

(Dette innlegget var opprinnelig postet på min gamle blogg, derfor er vannmerket på bildet som det er, er endel av prosessen med å flytte over innlegg jeg vil ha her på dette fine stedet)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg