Å finne ork å inspirasjon….

Når man kun ligger flatt om dagene for å berge formen er ikke så lett..
Skjer det ingenting er det stort sett ingenting å melde heller.. Og å finne ork til å gjøre ting er vanskelig når det eneste som skjer når man bruker energi er å brekke seg og bli ufattelig kvalm og dårlig.. 
Håper hver eneste morgen at i dag er dagen da formen begynner å bli bedre og energien kommer tilbake, men neeeh… Våkner like fullt hver eneste morgen så kvalm at jeg vil dø litt.. Og kvalmen holder stand til det er leggetid igjen… 

Men mister aldri håpet da!

Jeg har ting jeg vil sy, ting jeg vil strikke, ting jeg vil gjøre, jeg vil være mer ute, gå mer tur med hundene og være mer i live.. Og så vil jeg gjerne kunne spise sjokolade å drikke cola igjen… Og kaffe.. Jeg savner kaffe!  Sånn.. Veldig! 
Men det blir vel etterhvert vil jeg tro..

Sånn lever jeg for tiden.. 
Men det jeg KAN gjøre her jeg ligger å svimler er å handle pittelitt til mageboeren.. Vi trenger jo alt så jeg har bestemt meg for å handle litt og litt fremover istedefor å handle alt på en gang.. Og nå har jeg så smått begynt å handle tøybleier, jeg har planer om å bruke dem på deltid til å begynne med for å iallefall gjøre en liten forskjell, så får man se hvordan det går sånn langsmed. 
Og kjøper man tøybleier brukt så får de lengre levetid og gjør enda mer nytte for seg! 


Disse nyfødtbleiene kom jeg over på facebook, nyfødtstørrelse og ferdig innvaska sånn at de er helt good to go, og så små da gitt, nesten litt sjokkert jeg.. Men sånn er det vel når det er leeeeenge siden sist man hadde baby.. 

Og det finnes mange gode grunner for å vurdere tøybleier enten på deltid eller fulltid.. 

☆ Du sparer penger, et gjennomsnittlig bleiebarn bruker engangsbleier for mellom 7000-9000 kr i løpet av en bleieperiode.. 
Kjøper du tøybleier kommer du unna med en brøkdel. Litt avhengig av om en kjøper brukt eller nytt, og om en kjøper størrelsesbleier eller onesize så kan en slippe unna med rundt 2000 kr for hele bleieperioden. 

☆ Du sparer miljøet, for sånn ca 1 tonn drittbleier i løpet av en periode.. I tillegg av at de er forurensende i alt fra produksjon av råmaterialer til ferdig bleie, transport til butikker og så til forbruker… 

☆ Du går aldri tom for bleier (om en ikke slækker med vasken) og går du tom er rene bleier en vask unna 😉 Aldri mer på bleiejakt en søndagskveld, eller på julaften klokka 2 eller på andre ugunstige tidspunkt.. 

☆ De føles bedre mot huden for babyen, det er myke stoffer som microfleece, bambus og bomull, ikke tett plast som lett kan gi såre stumper.. 

Jeg har brukt tøybleier på de to andre store barna også, enten på fulltid eller deltid og det var ikke så mye mer stress enn engangs, omtrent halvannen maskin med vask ekstra i uka og det tåles helt fint. Og så kommer de jo i så fine farger, mønster og merker også da ❤︎

Blir helt sjarmert jeg altså, og det av bleier ✮

#shopping #svangerskap #gravid #graviditet #tøybleier #miljøvennlig #miljøet #viktig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg